zondag 18 oktober 2009

Endeldarmkanker

Vorige week op 8 oktober is de diagnose endeldarmkanker bij mij gesteld. Ik ben heel erg geschrokken en mijn wereld staat op zijn kop.
Gelukkig weten we al wel dat er geen uitzaaiingen zijn, maar de komende tijd zal heel zwaar worden. Na de afspraak met de oncoloog op maandag a.s en de radioloog op woensdag, zal de bestraling en chemotherapie voor 6 weken van start gaan. Daarna moet ik 6 weken rusten en genezen van de bestraling. Half januari zal ik geopereerd worden en dan zal de endeldarm geheel worden verwijderd. Ik zal het moeilijk krijgen en heb jullie steun daarbij wel nodig. Ik zal in deze blog de ontwikkelingen beschrijven. Ik ga ervan uit dat ik na de behandeling weer helemaal zal genezen maar dat gaat wel een hele tijd duren. Nu voel ik me nog goed en zal ik naar verwachting nog wel een paar weken werken. Ik doe zoveel mogelijk gewoon leuke dingen en wil van alles genieten.

1 opmerking:

hanny zei

dank u wel voor dit verhaal heb er zelf veel aan.bij mij is 31 augustus endedarm kanker geconstateerd ik weet over 2 weken of er uitzaaingen zijn.door het lezen van uw blog weet ik een beetje wat er op mij af komt.