woensdag 28 oktober 2009

CT-scan

Nou, dat hebben we weer gehad. Marja is mee geweest naar het ziekenhuis (ze is jarig vandaag). Dat was erg gezellig, we hebben fijn gepraat. Tijdens het koffie drinken en het gebak eten kon de contrastvloeistof zijn werk doen. In de CT ruimte staat een groot apparaat waar ik op mijn buik moest gaan liggen. Na wat passen en schuiven lag ik goed in beeld om een simulatie te maken. Er werd ondertussen ook nog eens contrastvloeistof via een infuus ingespoten. Daarna een paar foto's, en er werd een lijnenspel op mijn billen getekend en een paar tattoos gemaakt. Tjemig, nooit gedacht dat ik daar nog aan zou beginnen.
Na een uurtje in totaal stond ik weer buiten met de afsprakenkaart in mijn hand voor de bestraling en start van de chemo. 9 november barst het los.
Volgende week dus even geen afspraken in het ziekenhuis, wat ik wel even lekker vind. Dan kan ik dus nog een hele week "gewoon" werken. Op het werk gekomen wachtte mij het dagelijks leven van de thuiszorg. Een heel team met verpleegkundigen waar ik vergadering mee had. Tijdens de vergadering even stil gestaan bij mijn ziekte en kon ik even wat vertellen en zij konden van alles vragen. Heel fijn om te horen dat ze mij zo steunen en dichtbij willen zijn. Omdat ik deze steun zo goed kan voelen kan ik ook mijn werk gewoon blijven doen zolang ik me goed voel. Ik heb ondertussen zitten uit te rekenen dat ik rond de kerstdagen wel eens heel erg ziek zou kunnen zijn.

Geen opmerkingen: