maandag 9 november 2009

De kop is eraf

Ik heb eerst bij de apotheek 280 chemopillen gehaald, die mag ik vanavond een half uur na het eten beginnen te slikken. 2x per dag 5 pillen.
In de wachtkamer 45 minuten vertraging en dan met een volle blaas, ga er maar aanstaan. Maar uiteindelijk viel alles mee.
Je voelt er echt helemaal niets van. Eerst word je in de juiste positie gelegd aan de hand van de lijntjes op je rug. Dan eerst een foto of je echt op de goede plek ligt. Daarna begint de echte bestraling. 4 x vanuit een andere positie, een paar seconden maar. Na 10 minuten sta je weer buiten. Even koffie gedronken met Astrid en daarna "gewoon" naar mijn werk. En nu maar afwachten of ik er wat van ga merken. Ik ben wel blij dat ik nu werkelijk ben begonnen met de behandeling.

1 opmerking:

Chris van der Paardt zei

Gisteren heerlijk met Wil over het stran gewandeld. Prachtig weer. Wil toont nog erg gezond. Vandaag is de strijd tegen de kanker serieus begonnen. Het is nu oorlog. De bestraling is het geschut. Er wordt meer gedood dan de kanker alleen. Zie hoe wil leeft.