vrijdag 25 december 2009

Kerstfeest 2009

2de Kerstdag en ik lig beneden op de bank terwijl Chris de boel van gisteren een beetje opruimt. Ik kijk terug op 2 heerlijke dagen. Op Kerstavond heb ik de Kerstnachtdienst niet gehaald. Was te moe en te ziek. Wel zijn alle kinderen gekomen en hebben we de pakjes van onder de boom uitgepakt. De volgende morgen werd ik badend in het zweet wakker en was heel erg duizelig en misselijk. Geen koorts maar bibberend van de kou ben ik diep onder de dekens gekropen. Ik was ongerust wat dit nu weer kon zijn, Chris heeft daarop toch het ziekenhuis gebeld. Met duidelijke instructies wanneer ik aan de bel zou moeten trekken kon ik mijn ongerustheid wat loslaten. Wel was duidelijk dat ik weinig beneden zou zijn deze dag. Lenny en Mireille, Maarten en Hanna kwamen begin van de middag en het werd gezellig druk in huis. De Lamsbout van Chris begon al lekker te ruiken terwijl die in de oven lag te sudderen. Willeke kwam met haar heerlijke zelfgemaakte sushi voor bij de borrel eind van de middag. Sietske, Frank en Maartje en Dean kwamen ook met hun ingrediƫnten voor het Kerstmaal. Ik heb de middag 2 uurtjes beneden gezeten. Toen de voorbereidingen begonnen voor het eten ben ik weer in bed gekropen. Ik heb ondanks dat ik er niet bij was erg genoten van de gezellige sfeer in huis.Er werd muziek gemaakt met piano en gitaar en gezongen. Ik heb boven gegeten en ben even naar beneden geweest om de grote tafel te zien met daaraan 13 personen die genoten van het Kerstmaal. Na het eten zijn ze met elkaar nog een spel gaan doen wat ook weer veel gelach en rumoer met zich meebracht. Met Willeke heb ik rustig naar Alles is Liefde gekeken. Deze Kerst stond voor mij in het teken van Alles is liefde. Ik ben een dankbaar mens dat ik zoveel liefde om mij heel voel.
Nu 2de Kerstdag voel ik me gelukkig weer iets beter. Ik zal eraan moeten wennen dat het herstel met ups en downs zal gaan en dat ik echt geduld zal moeten hebben. Dat is wel een moeilijke voor mij. Ik wil te snel maar mijn lichaam protesteert.

Geen opmerkingen: