donderdag 21 januari 2010

Operatie gepland

Ik heb vannacht slecht geslapen en voelde me verdrietig. Vanmorgen samen met Chris naar het ziekenhuis voor het gesprek met chirurg v d Ven. Dit is een heel prettige man. Hij heeft heel rustig alles uitgelegd en uitgetekend. Het is wel een heftig verhaal waar toch nog een hoop onzekerheden in zitten. Ten eerste vertelde hij de de MRI scan er heel goed uitzag. De tumor is inderdaad aanzienlijk gekrompen. Pas tijdens de operatie wordt duidelijk hoeveel ze gaan wegsnijden. Dus nog steeds onzekerheid hoe groot de wond zal zijn. Bij 50% van de patiƫnten met deze operatie kunnen zich diverse compilaties voordoen. Die heeft hij uitgelegd aan de hand van de tekening die ga ik niet hier opsommen, ik hoop maar dat ik er goed vanaf kom. Ik moet me zondag 7 februari melden op de afdeling en wordt op maandag 8 februari s'morgens geopereerd. Ik heb vooraf nog een afspraak met de stomaverpleegkundige , de anesthesist en de opname afdeling. Nou de komende dagen ga ik me geestelijk voorbereiden en hoop nog wat gezellige dingen te gaan doen.

Geen opmerkingen: