woensdag 3 maart 2010

Nieuwe vac pomp

Omdat het plaatsen van de pomp onder narcose gebeurt moest ik gisteren nuchter zijn. Omdat ik op de spoedlijst stond kunnen ze niet lang van te voren zeggen wanneer ik aan de beurt ben. Aan het eind van de ochtend hadden ze gezegd dat ik om 4 uur geholpen zou worden. Om 5 uur werd al duidelijk dat het uitliep. Om 6 uur werd ik gehaald en werd me duidelijk dat ik dus de warme maaltijd zou missen. Jammer, want ik verheugde me op de bami. In de voorbereidingsruimte van de OK werd me verteld dat er veel grote operaties tussen gekomen waren en het nog wel tot 7 uur zou duren. Dr v d Ven kwam me vertellen dat hij vanwege de tijd een collega had gevraagd mijn operatie over te nemen, volgens hem ook een zeer deskundige arts wat betreft dit soort wonden. Om 7 uur ging er nog een appendix me voor (foutje in de planning). Honger en dorst! Uiteindelijk ben ik pas om half 9 geholpen. Na afloop erg veel pijn. Ik was pas om 11 uur terug op de afdeling waar ik een boterham en een kopje bouillon kreeg. Vannacht heb ik redelijk geslapen maar werd wel weer wakker met pijn. Ik heb wel 10x mijn pijnpompje ingedrukt. Wat precies het resultaat is van de pomp moet ik vandaag nog horen. Vrijdag wordt de pomp nog een keer gewisseld en ze hebben mij beloofd mij niet zo laat in te plannen. Vandaag of morgen zal dr v d Ven met ons gaan bespreken wat de volgende actie zal zijn wanneer de wond helemaal schoon is. Hij wil een spier uit mijn bovenbeen in de wond gaan leggen. Een spannend verhaal waar ik erg benieuwd naar ben.

Geen opmerkingen: