donderdag 4 maart 2010

Gesprek met dr v d Ven

Gisteravond hebben Chris en ik een uitgebreid gesprek gehad met dr v d Ven over het te volgen beleid en de verwachtingen. A.s. vrijdag zal de pomp weer gewisseld gaan worden en de wond beoordeeld. Na de laatste keer is wel duidelijk dat het herstel niet zo snel gaat en daarom moeilijk in te schatten hoe vaak dit nog moet gebeuren. De pomp blijft per keer 3 tot 4 dagen zitten. Pas als de wond helemaal schoon is wordt een operatie gepland die dr v d Ven samen met de plastisch chirurg gaat uitvoeren. Er wordt dat een spier met een reepje huid uit mijn bovenbeen gehaald welke vervolgens in de wond wordt gelegd. Dit weefsel is goed doorbloed en krachtig genoeg om een goede bodem te vormen waarop zich nieuw weefsel kan gaan vormen wat ervoor zorgt dat de wond zich gaat sluiten. Als de operatie met de spier is gedaan zou ik mogelijk na een week naar huis mogen als ik de zorg thuis heb kunnen regelen. Al met al wordt duidelijk dat ik hier nog wel een paar weken ben. Als alles goed komt is dat wel te overbruggen, het is een fijn ziekenhuis en de verzorging is erg goed. Ik ga met de fysiotherapie oefeningen op bed doen om toch wat aan mijn conditie te kunnen werken. Ik kan verder alleen maar op bed liggen. Straks komt Linde op bezoek en daarna Marja, gezellig.

Geen opmerkingen: