woensdag 9 januari 2019

Fysio

8 jan 2019
Vandaag weer een drukke dag. Ik maak mijn planning zo dat ik in mijn goede 2 weken veel en vooral leuke activiteiten heb. Vandaag: Fysio, droombezoek Buurtcamping en s ‘avonds naailes bij Mija.
Bij de Fysio lekker getraind, ik kon mijn programma weer goed aan. Bij de intake heeft Geert een paar testen gedaan en op basis daarvan een programma voor mij gemaakt voor 2 x per week.
In mijn goede weken gaat me dat goed af, maar in de eerste week na de chemo heb ik daar veel moeite mee en doe dan vaak maar de helft en op halve kracht. Bij de intake zei Geert me dat wanneer ik me zwak voel ik in elk geval wel moest komen en dan maar wat minder moest doen, maar zeker niet thuis blijven. En dat werkt, ik kom dan toch van de bank af en even buiten zijn en een klein beetje beweging doet me goed. Ik ben ervan overtuigd dat mijn trainingsprogramma en mijn actieve leven bijdraagt aan mijn herstel. Zodra ik uit de donkere eerste week kom en weer wat lichtpuntjes zie, begin ik met bewegen en voel me met het uur opknappen. Ik ben weer opgewekter, maak weer plannetjes en voel dat de chemo uit mijn lijf is. Ik ben zo blij dat ik zelf actief op zoek ben gegaan naar een verantwoord beweegprogramma. Ik ben bij een fysiotherapeut die geschoold is voor oncologische revalidatie. Gelukkig ook bij mij in de buurt zodat ik er met de fiets naar toe kan.

https://www.onconet.nu



Geen opmerkingen: