woensdag 20 februari 2019

20 baantjes !!!


-->
20 baantjes

Maandag was het 2 weken na mijn laatste chemo en het gaat steeds beter. Maandag ging ik mee met Elena voor haar zwemles. Tijdens haar les is er ook banen zwemmen in het diepe bad. Ik dacht dat ik het wel even kon proberen om ondertussen zelf een paar baantjes te gaan zwemmen. En wat was dat heerlijk. Alleen al het gevoel van in het water te liggen en mijn vertrouwde borstcrawl te zwemmen. Ik had in de zomer vorig jaar voor het laatst gezwommen, natuurlijk wel in het instructiebad met de kleinkinderen maar dat is niet te vergelijken met een paar baantjes in het diepe. En het ging boven verwachting heel goed. Eerst 4 baantjes achter elkaar en toen even, (wel heel lang) gerust. Daarna met tussenpozen nog 16 baantjes. En ik voelde me zo gelukkig. Ik heb mij voorgenomen de komende weken nog veel vaker te gaan zwemmen. Dit helpt ook heel goed voor mijn genezing. Ik ben een waterman, en altijd al een waterrat geweest. Als kind was ik heel vaak in het zwembad te vinden. In de zomervakantie hadden wij een abonnement op het zwembad en ging ik bijna dagelijks. Werd lid van Polarbears, de zwemclub in Ede. Op 30 april openden we ieder jaar het zwembad met een massale duik. Het water was dan nog ijs en ijskoud. Daar liggen ook mijn roots voor de jaarlijks nieuwjaars duik. Toen ik in 1985 in Almere kwam wonen was ik ook erg blij met al het water om ons heen. Ik stond verlangend te kijken bij de start van de triathlon als ze 3,8 km gingen zwemmen. Uiteindelijk heeft dat geresulteerd dat ik ook nog ben trainen op het fietsen en hardlopen. Maar het zwemmen is altijd mijn beste onderdeel geweest. Ik voel me als een vis in het water.


Geen opmerkingen: