vrijdag 12 februari 2010

Moeilijke verjaardag met verassingen

De dag begon met een paar dikke zoenen van de Surinaamse nachtzuster, ze had het vreselijk druk waardoor ze geen slingers had kunnen ophangen wat ik haar onmiddellijk vergaf omdat ze had goed voor me gezorgd.
Verder zijn dijken doorgebroken en heb ik een uur vreselijk zitten huilen, een heel pakje zakdoekjes ging er doorheen. Alle spanning en zorgen om alles kwam eruit en het luchtte op. Een lieve verpleegkundige heeft onder het verzorgen door naar mij geluisterd en ook dat hielp. Daarna zelf gedoucht en heerlijk mijn haren gewassen. Mijn epudurale pijnpompje mocht eraf en ik was mijn zuurstof al kwijt dus dat geeft veel bewegingsvrijheid. Nu nog het infuus en de katheter. Om 11 uur bracht Chris 2 heerlijke appeltaarten van tante Truus en dat smaakte me nog goed. Van het werk kwamen Elke en Karen die later Anneke en Carin hebben afgelost. Doordat de pomp eraf was kreeg ik steeds meer pijn en kon er niet zo van genieten Ada en Peter zijn ook nog even geweest. Toen heb ik 2 uurtjes gerust tot Sietske en Frank kwamen. Maartje, Dean, Willeke kwamen later, toen Chris er ook was kreeg ik mijn cadeau, een grote verassing want het was een foto met al onze 6 kinderen erop en gemaakt door Dean. Prachtig ik ben er heel erg blij mee. Bart, Erik en Hanneke konden helaas niet komen maar op de foto zijn ze er helemaal bij. Later op de avond werd de pijn heviger en heb ik gezegd te willen gaan slapen en is iedereen gegaan. Om 10 uur ging mijn katheter eruit en kon ik weer gewoon plassen. Ik kon niet slapen van de pijn en heb een spuitje morfine gekregen wat goed hielp en heb toen ruim een uur geslapen. Daarna voelde ik mijn buik steeds tekeer gaan maar voorlopig zonder resultaat. Dit duurde tot een uur of 5 toen met zware bevalling een zeer volle stomazak en een half uurtje later nog 1. Nou dat scheelde een heel stuk met de pijn, mijn darmen hebben het natuurlijk behoorlijk te verduren gehad en moeten nu de weg weerzien te vinden. Vanochtend weer heerlijk zelfstandig gedoucht en zit weer prinsheerlijk in een schoon bed en heb maar heel weinig pijn

Geen opmerkingen: