woensdag 24 maart 2010

Bami

s,Morgens mag je een keuze menu samenstellen wat je s,avonds gaat eten. Om half 5 uur gebracht en om 6 uur weer opgehaald. Als je niet kan kiezen krijg je een saai algemeen menu, zoals worteltjes met aardappel puree en een stooflapje. Ik ga meestal voor de nasi of bami als die te kiezen zijn. De avond dat ik pas om half 10 geholpen werd bij schoonmaken van de wond liep ik die bami mis en kreeg een paar droge boterhammen na een hele dag nuchter. Een enorme teleurstelling. Gisteren stond weer de bami op het menu maar zou ik ruimschoots terug zijn. Ik was om half 10 gepland. Ik kreeg een ruggeprik en weer een nieuw infuus, de 8ste geloof ik en werd om kwart over 10 de OK binnen gereden. Behoorlijk zenuwachtig, dit was toch wel weer even andere koek dan alleen een pompwissel. Een OK vol met belangstellenden want deze ingreep komt hier niet vaak voor. Wel weer lekker gauw in slaap. Ik werd om 3 uur pas weer wakker op de vercouver, ze waren dus behoorlijk lang met me bezig geweest. Je mag pas weer naar je eigen appartementje als de pijn onder controle is. En dat duurde nogal even, het was ook erg druk op de vercouver. Dr Noordanus mijn nieuwe held, de plastisch chirurg, kwam me vertellen wat ze hebben gedaan. Uit mijn rechter bovenbeen hebben ze de kuisheidsspier gehaald en binnendoor getunneld naar de wond. Daar heeft hij hem als een opgerold sardientje in de holte vast gemaakt. Daarnaast een huidlapje van mijn linkerbil ingevouwen aan een kant van de wond en dat vast gehecht. Die beide delen moeten nu als twee stofzuigers aan het werk op de wond te helpen schoonhouden zodat die kan genezen en dichtgroeien. Nou een heel verhaal maar ondertussen lig ik toch weer behoorlijk aan mijn bed gekluisterd en mag daar zeker een dag of 5 niet meer vanaf. Een grote snee aan de binnenkant van mijn dijbeen. Geen loopjes achter de rolstoel en niet wassen bij de wastafel. Toen mijn pijn onder controle was bleek het al half 6 te zijn. Het zal me toch niet weer gebeuren dat ik mijn bami misloop ? Ik werd om kwart voor 6 opgehaald de zuster heeft op mijn verzoek naar de voedingsafdeling gebeld dat ze mijn maaltijd op mijn kamer niet zouden weghalen. Dat lukte dus maar op het nippertje want de maaltijd was al beloofd aan een zuster, en kon dus toch genieten van mijn bami. Een prachtig boeket bloemen van Janneke en John op mijn tafeltje.

1 opmerking:

Greet zei

Lieve Wil
Tjonge weer een ervaring erbij. Een stukje uit dit moet een plekje maken op een ander plaatsje. Knap dat dit allemaal kan.Een natuurlijke stofzuiger! Nu maar hopen dat alle wonden snel gaan genezen. Heeft de bami gesmaakt???? Dikke knuffel, Greet