vrijdag 8 februari 2019

Van een heel zonnige mooie tot zware sombere dagen.



8 feb. 19
Zondagmorgen een Pumpkin Pie gemaakt om de volgende dag op de kurenkamer te kunnen trakteren.
‘s Middags lekker gewandeld, frisse lucht opgesnoven en een lekker gegeten in Timboektoe.
En toen was het weer zover, de chemo, maar nu voor de laatste keer en dat voelde best een beetje feestelijk. Omdat ik de chemo 2 dagen naar voren had geschoven en voor het weekend al mijn bloed had laten prikken mocht ik nog niet beginnen. Mijn bloed was nog niet goed. Eerst bloed prikken en wachten op de uitslag. Ik maakte me al bezorgt omdat ik het dan nog zou moeten uitstellen. Maar gelukkig de uitslag was nu goed. Wat een opluchting. 



Maar de chemo moest nog wel gemaakt worden en dat duurde nog zeker een uur. Sietske met Amy en Chris waren we bij me en we hebben de taart aangesneden. Hij was lekker en iedereen op de kurenkamer heeft ervan gesmuld.
Eenmaal aan het infuus heb ik heerlijk geslapen. Er zit een medicijn bij wat tegen de misselijkheid is en wat ook slaperig maakt. Willeke kwam na haar werk ook nog gezellig even langs. Al met al duurde het die dag langer door de vertraging en was ik pas om kwart voor vijf klaar. Het was die dag wereld kankerdag en was er in het ziekenhuis in de gang een plek met kraampjes en verwenactiviteiten. Even langs gegaan en was blij een paar bekende mensen te ontmoeten waar ik even mee heb kunnen kletsen. Mieke en Anneke van het Parkhuys en Ingrid van der Voort die zorgt ervoor dat je een lekkere handmassage krijgt als je in het ziekenhuis ligt of aan de chemo zit. Met mijn darmkanker , 9 jaar geleden, heb ik 9 weken hier in dit ziekenhuis gelegen en daar moet ik nu ook nog steeds aan denken.

Dinsdag ging het nog redelijk goed als 2de dag. Woensdag en donderdag werd het steeds weer zwaarder. Slecht geslapen en ik was somber, veel last van mijn benen en van mijn maag.
Vandaag vroeg opgestaan omdat mijn benen pijn deden. Dan is de douche wel heel erg lekker. Door het warme water en de beweging komen mijn benen weer tot leven. Straks naar de fysio, dat zal me zeker helpen.


Geen opmerkingen: